خرید اینترنتی ،فروشگاه اینترنتی،بامیلو

  • ۰
  • ۰

ghbmh


ادوبی فلش  یا به اختصار فلش، نرم‌افزاری است برای تولید انواع بازی‌های دو بعدی، فیلم، و برنامه‌های پویای اینترنتی که توسط پخش کنندهٔ فلش ( Flash Player) اجرا می‌شود.



اساس ساختمان پرونده‌های فلش (SWF) به صورت برداری ( Vector-Base) است که با زبان اکشن‌اسکریپت محتویات و اشیاءها ( Object) کنترل و دستور دهی می‌شود.

سادگی در کنترل محتویات و اطلاعات، گرافیک بالا و قدرت انعطاف فراوان، استفاده همه گیر آن را موجب شده‌است. امروزه بر روی ۹۰٪ کامپیوترهای متصل به اینترنت پخش کنندهٔ فلش، فعال و نصب می‌باشد.


اکشن‌اسکریپت زبان برنامه‌نویسی برای پخش کنندهٔ فلش می‌باشد که تعامل کاربر با درگاه ، پردازش و نگهداری اطلاعات را در زمان اجرا به عهده دارد. اِی‌اس بر پایه ای‌سی‌اِم‌اسکریپت است که معمولاً به صورت بایت کد توسط مفسر درون فایل ذخیره گردیده و در run-time توسط ActionScript Virtual Machine ترجمه و اجرا می‌شود. اِی‌اس مدل پیشرفته و قوی را از یک زبان برنامه‌نویس ارایه می‌دهد که برای بسیاری از توسعه دهندگان وب  و برنامه نویسان با دانش کم از برنامه‌نویسی شیء گرا ساده و ملموس خواهد بود.


امنیت


برخی از کارشناسان معتقدند استفاده از برنامه‌های ادوبی اشکالاتی نیز می‌تواند داشته باشد به دو دلیل:

    تحقیقات نشان داده است متأسفانه فلش پلیر یکی از خطرناک‌ترین نرم‌افزارهای حال حاضر در دنیای اینترنت است چون دارای باگ‌ها یا همان حفرهای امنیتی زیادی است. از طرف دیگر شرکت گوگل از ۱۰ شهریور ماه شروع به غیرفعال کردن فلش پلیر به صورت پیش‌فرض در مرورگر معروف خود یعنی کروم کرده است. علاوه بر این فلش پلیر یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی است که افراد مختلف به باج‌افزار آلوده می‌شوند. همچنین برنامه‌های امنیتی مانند پروژه پروژه تور یا tor نیز به هیچ وجه استفاده از این نرم‌افزار را توصیه نمی‌کنند. بر همین اساس به صورت خیلی واضح و با توجه به تمام شواهد موجود، آنچه که مسلم است آن است که باید بیخیال استفاده از فلش پلیر شد. شاید گفتن این نکته هم بد نباشد که در این هفته زمانی که شرکت ادوبی یک به روزرسانی برای فلش پلیر منتشر کرد تا بسیاری از حفره‌های امنیتی موجود در این نرم‌افزار را مسدود کند.
    فلش پلیر پهنای باند اینترنت شما را به هدر می‌خورد، با توجه به اینکه همچنان بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی همچنان در دهه ۹۰ میلادی به سر می‌برند و از تبلیغات سنگین فلش استفاده می‌کنند، با نصب فلش پلیر در حقیقت شما این امکان را به وب‌سایت‌های مختلف می‌دهید که تبلیغات مختلف خود را براساس فلش به نمایش بگذارند و اینگونه پهنای باند شما را که بابت آن پول می‌دهید را به هدر بدهند.


تفاوت فلش با فلش ام ایکس و اکشن اسکریپت

زمانی که Flash زیر شاخه کمپانی Micromedia بود ، با اسم Micromedia Flash عرضه میشد و ورژن هاش اینطور نام گذاری میشدن : Micromedia Flash MX (( پسوند MX مال تمام ورژن محصولات Micromedia بود ))


بعد از خریده شدن فلش توسط شرکت Adobe ، پسوند خود را که معمولا CS هست  برای ورژن های مختلف فلش هم بکار برد: Adobe Flash CS



فلش توسط شرکت ماکرومدیا ( Macromedia) در دنیای وب بنیان‌گذاری شد که با خریده شدن ماکرومدیا توسط ادوبی ( Adobe) با علامت تجاری ادوبی معرفی می‌گردد.

  • ۹۶/۰۲/۲۰
  • mohammad khaleghi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی